De reis - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Raquel Dijk - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Raquel Dijk - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Raquel van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Raquel

03 September 2014 | Indonesië, Batavia

Het begon allemaal op schiphol, of eigenlijk al in de auto. Samantha was haar medisch paspoort vergeten, na even rond gebeld te hebben besloot zij om toch terug naar huis te gaan. Dit incident zorgde voor veel twijfel bij haar medereizigers, waren zij ook iets vergeten? Nee, ze leken alles bij zich te hebben, nadat ook Samantha op schiphol was aangekomen konden we de bagage gaan inchecken. Je zou zeggen dit is zo gebeurd, maar niets bleek minder waar. We stonden niets vermoedend in de rij toen Floor haar paspoort nergens meer kon vinden. Het paspoort lag nog in de auto. Haar vader en broer kwamen snel in actie en zo kon Floor toch nog mee.

Na het afscheid zijn we door de douane gegaan en kon de 11 uur durende vliegreis beginnen. Na een lange vlucht kwamen we dan eindelijk aan in Guangzhou. Nadat onze stempeltjes binnen waren kon het lange wachten beginnen. Dit allemaal zonder Engels sprekend personeel en zonder friet bij de mac!

Met het met navigatie uitgeruste bagagekarretje liepen we naar de gate om aan het laatste stuk van de reis te beginnen.
De laatste 5 uur in het vliegtuig ging door de vele dutjes snel voorbij. De formulieren voor de douane werden ingevuld en we waren klaar om nu eindelijk voet op indonesische bodem te zetten.

Toen we onze bagage hadden, konden we opzoek naar een taxi. Deze bracht ons naar het hostel. Daar hebben we gedoucht en we hebben nog een drankje op het dakterras gedronken. Daarna was het echt tijd om te slapen.

Sampai jumpa lagi!

Dikke Kus Oma En Opa Mak

• 03 September 2014 - 11:45

Joop En Nel Van Dijk:

De reis begon al lekker spannend met die vergeten papieren.
    Blij dat de reis goed is verlopen.
    Hou je taai, we blijven aan je denken.
    Kus van Opa en Oma van Dijk

• 03 September 2014 - 15:54

Fam Mak, Sectie Battum:

Wat een ervaring!!! Geniet en maak er iets moois van.

• 03 September 2014 - 22:49

Marcel En Jolanda:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. We zijn benieuwd naar alle verhalen. Leuk om zo mee te kunnen lezen.
    Veel liefs van Marcel en Jolanda

• 15 September 2014 - 15:17

Christa:

Leuk om je blog te lezen geniet van de reis,christa huisman kennis van oma Mak