Naar de Karimunjawa eilanden - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Raquel Dijk - WaarBenJij.nu Naar de Karimunjawa eilanden - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Raquel Dijk - WaarBenJij.nu

Naar de Karimunjawa eilanden

Door: Raquel van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Raquel

13 September 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Ik ga verder waar ik de vorige keer geëindigd ben, we gaan richting de Karimunjawa eilanden.

Om 23uur worden we opgehaald door een luxe busje, nou dit zou wel eens een comfortabele rit worden. Helaas rijdt de chauffeur als een bezetenen, maar dit kan ook het cultuurverschil zijn. Ondanks dat we vrezen voor ons eigen en elkaars leven zit de sfeer er goed in! Terwijl wij nadenken over onze laatste woorden, trapt de chauffeur nog maar eens extra hard op het gaspedaal en dit allemaal in de tweede versnelling! We komen drie en een half uur te vroeg aan, wij zagen het natuurlijk niet zitten om midden in de nacht buiten te wachten. Na een kort telefonisch overleg met de chef bleef de chauffeur bij ons en konden we in het busje blijven. Om half 6 verlaten we het busje en wachten we tot we iemand zien die ons opwacht. Eerst is het tijd voor een van de eerste fotoshoots, vele zullen volgen. Omdat campina mij nog steeds kan sponsoren vinden mensen hier het leuk/ interessant om met je op de foto te gaan. Dus nu is er ergens in Indonesië een oma die mijn "ik heb net de hele nacht in een bus gezeten" hoofd te zien krijgt.

Op de ferry kunnen we onze stoelen niet vinden. Na het nagevraagd te hebben, komen we in het vip gedeelte. Opgelucht gaan we zitten, want dat andere gedeelte zagen we niet echt zitten.

Eenmaal op Karimun Jawa krijgen we een lekkere lunch en die middags gaan we naar een mooi strandje om de zonsondergang te bekijken.
De kamer in het guesthouse is laten we zeggen basic. Er is geen airco, geen warm water en het toilet moet je doorspoelen met een emmertje. Verder valt de stroom soms niet uit en voelen muggen zich er bijzonder goed thuis. Toch ben ik nog nooit op zo’n mooie plek geweest en geloof ik ook niet dat er hier in Indonesië nog iets gaat komen wat Karimunjawa kan overtreffen.
De andere twee dagen komen we op nog veel mooiere plekken. We gaan snorkelen en zien veel koraal en gekleurde visjes. Inclusief Nemo en Dori! Vanzelfsprekend is dit ons niet gevaarlijk genoeg dus gaan we ook snorkelen bij de haaien! Voordat we weer terug naar de haven gaan, gaan we op een soort luchtkussen achter een speedboot.
Op de laatste avond gaan we naar het strand om bij het kampvuur te zitten.

De reis terug was weer veel te lang, maar Karimunjawa was echt geweldig!

Terug in Jogjakarta is het tijd om bij te slapen en te winkelen! 'S middags naar Malioboro, en 's avonds naar het winkelcentrum, het aantal winkels valt een beetje tegen, wel hebben we lekker gegeten. En het dansje van de bediening was toch wel het hoogte punt van de avond en natuurlijk konden we het niet laten om mee te dansen.

De andere twee meiden zijn inmiddels ook in Jogjakarta dus donderdag was het tijd om elkaar voor het eerst te ontmoeten. We gaan eten op het dakterras van een luxe hotel en later die avond gaan we naar een gratis (we blijven Hollanders hè ;) )feestje in het centrum. Het was een gezellige avond.

De volgende dag is het tijd voor de verhuizing naar het huis waar we de rest van onze tijd in Jogjakarta zouden blijven. Helaas is het veel kleiner dan verwacht. Ook zijn twee van de drie traditionele douches waarbij je emmertjes water over je hoofd moet gooien. Kortom het huis is niet ideaal, gelukkig hebben we inmiddels wat contacten en kunnen we snel een ander huis gaan bekijken. Deze is veel groter en ligt dichtbij de universiteit. Van de week zullen wij dus weer gaan verhuizen.

Mijn volgende blog schrijf ik dus vanuit ons nieuwe huisje en dan zal ik onze eerste kennismaking met de Universiteit en de scholen beschrijven.

Sampai jumpa lagi!

• 13 September 2014 - 17:55

Elvira En Robert:

Geweldig verslag, en ook zo lekker geruststellend voor je vader en moeder....... Hopelijk voldoet het nieuwe huis wel een beetje aan jullie VIP standaard.
    Nu wordt het spannend, want het echte "werk" gaat bijna beginnen.
    Veel liefs,
    pap en moek

• 13 September 2014 - 18:40

Oma En Opa Mak:

Wat kan jij en prachtig verslag schrijven ,echt toppie .

Oma en Opa genieten er van .

Dikke kus oma en Opa Mak

• 13 September 2014 - 20:36

Ellen Brandt:

Hoi Raquel, erg leuk om je reisverslag te lezen, de foto's zien er mooi uit.
    Geniet ervan.

Veel groetjes Ellen

• 13 September 2014 - 21:38

Familie Mak, Sectie Oost NL:

Geniet van alle mooie ervaringen!

• 15 September 2014 - 23:30

Jolanda Huizer:

Hoi
    Raquel,

ik ben het met je ouders eens hoor. Sommige details kun je misschien beter vertellen als je weer veilig en wel thuis bent. Haha. Heel leuk verslag en volgens mij vermaken jullie je prima en hebben jullie ook een aardig oplossend vermogen voor de dingen die niet helemaal gaan zoals gewenst. Een hele geruststelling dan weer wel voor ze! Hopelijk bevalt het "serieuze"gedeelte van de reis net zo goed als dit vrije tijds gedeelte.
    Succes verder, meis , en heel veel genieten.

Groetjes Jolanda en Marcel

• 16 September 2014 - 09:23

Suzanne:

Hahaha, mooie verhalen hoor, vooral die traditionele douche klinkt heerlijk en natuurlijk heel erg milieu bewust! Xxx